Apps, Generelt

Resultater af Snapchat undersøgelse

I forbindelse med mit speciale ‘Snapchat i en kommerciel kontekst‘ udførte min makker og jeg en mindre spørgeskemaundersøgelse. Jeg lovede at dele resultaterne og det gør jeg hermed. Jeg kommer også til at blogge lidt om de ‘findings’ vi kom frem til, på den anden side af nytår, ligesom at jeg offentliggør specialet når det er forsvaret til januar.

Jeg klipper de forskellige diagrammer ind og så kan du bruge det som du lyster.

Der var et samlet antal svar på 215, så det kan selvfølgelig diskuteres hvor repræsentativt det er. Jeg håber dog på at det kan være med til at give dig et lille indblik i brugen af Snapchat.

Du kan klippe på billederne for at se dem i større format.

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.16.00

 

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.16.56

Dette spørgsmål kunne være formuleret anderledes: Formuleringen fortæller ikke om ‘brug’ af funktionen gælder at man selv uploader indhold eller om man blot ser andres indhold.

Indhold på Snapchat

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.18.17

Et spændende udfald. Størstedelen ser de øverste hver gang. Måske betyder det at man bør uploade indhold oftere?

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.19.41

Snapchat er i høj grad et medie vi bruger i forbindelse med andre aktiviteter. Det betyder at man som brand kæmper med andre emner om brugerens opmærksomhed. Derfor skal vi nok ‘oppe’ os lidt i kvaliteten af indholdet for at fastholde brugeren – som også ses på følgende diagram.

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.21.21

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.22.07

Ovenstående kunne nok lige så godt have været formuleret således: ‘Jeg tjekker ofte Snapchat når jeg er på toilettet’ 😉

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.28.15

Det tyder på, at brugerne sætter pris på at indholdet er udformet på Snapchats præmisser.

Virksomheder på Snapchat

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.22.58

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.25.24

Brugere kan altså godt interessere sig for en virksomhed.

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.26.44

Så brugerne interesserer sig for virksomheder OG er tilbøjelige til at få et tættere forhold til virksomhederne når de følger dem på Snapchat? Ser vi her en mulighed for at skabe brandambassadører?

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.29.48

Det skal dog siges, at ikke alle er klar til virksomheders tilstedeværelse på Snapchat.

Afsluttende

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.31.11

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.31.44

Skærmbillede 2015-12-04 kl. 08.35.05

 

You Might Also Like

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.